料理教室では、私が実際に歩いて探した器を販売しています。

 

数年前に海外放浪から戻り、今度はその頃乗っていたワーゲンバスで西日本放浪に出かけました。

そのとき訪れたのは、益子〜信楽〜伊賀〜丹波〜出西〜湯町〜大谷〜小鹿田。その後も益子の陶器市には何度も行き実際に作家さん達ともいろんなお話をさせて頂きました。

 

丹波は神戸から車で1時間ほどの山間に100件ほどの窯がある本当に素敵な場所で、それぞれの窯を訪ねるとその都度出されるお茶でお腹はちゃぽちゃぽに。

もっと見たいけど、お腹がいっぱいだからもうそろそろ帰ろうか、、、なんて場所でした。

 

今はなかなか時間がなくて行けなくなってしまったけど、その時から取引させて頂いている丹波の窯元、そして益子の作家さんの作品を今でも取り扱っています。

そして時々、遊びにいった沖縄で仕入れた読谷焼きや、愛媛の作家さんの作品が加わったり。

 

 

私が扱うのは、作る人柄がにじみ出ながらも料理を美しく見せてくれる素朴な器です。民芸と言われているこの器たちは値段も手頃なので普段使いに出来るのも嬉しいですね。

 

私の地味な料理を美味しそうに引き立ててくれるこの器達。

興味のある方は、教室にいらした際に是非お手に取ってごらんくださいませ。

 

 

 

写真右、、、横田窯(読谷)

写真左、、、石岡信之(益子)

コメントをお書きください

コメント: 6
  • #1

    heptico (金曜日, 14 10月 2011 19:49)

    こんにちは、
    石岡さんの器はオーブン対応と、
    頼もしい上にとても愛らしいですよね。
    私も毎日愛用しています。
    質問もあるのでメッセージも送らせていただきます。

  • #2

    chanafood (金曜日, 14 10月 2011 20:00)

    heptocoさん

    こんにちは。コメントありがとうございます。
    石岡さんの器はぶれがなく、本当に完成度が高いですよね。
    素敵な器を使うと、気持ちまで豊かになります。

  • #3

    Clorinda Carberry (金曜日, 03 2月 2017 03:49)


    Yesterday, while I was at work, my cousin stole my apple ipad and tested to see if it can survive a 25 foot drop, just so she can be a youtube sensation. My apple ipad is now broken and she has 83 views. I know this is completely off topic but I had to share it with someone!

  • #4

    Jerry Fike (日曜日, 05 2月 2017 14:24)


    Article writing is also a fun, if you be acquainted with after that you can write otherwise it is difficult to write.

  • #5

    Jenise Linsley (日曜日, 05 2月 2017 15:27)


    Wonderful work! That is the kind of info that should be shared around the net. Shame on Google for not positioning this submit higher! Come on over and visit my site . Thanks =)

  • #6

    Kimberli Santo (月曜日, 06 2月 2017 05:10)


    Hello, i believe that i saw you visited my web site thus i came to go back the prefer?.I am attempting to to find things to improve my site!I guess its adequate to use a few of your concepts!!